Press enter to see results or esc to cancel.

Dirkbader foto auteur
Dirkbader foto auteur

Dirk Bader

Dirk Bader is mijn naam. Ik woon in Lisse en sinds een aantal jaren actief betrokken als bestuurslid Commerciële Zaken binnen FC Lisse. Een voetbalclub met een rijke sponsor historie. 
Ik geef richting aan het sponsorbeleid binnen de club, waarbij het vandaag de dag meer gaat om relatiebeheer dan om binnen halen van sponsoren. Ons beleid is er op gericht dat sponsors elkaar treffen binnen de Business Club en dat verbindingen worden gelegd. Wij zijn het platform voor ondernemers, van waaruit zaken kan worden gedaan. Deze faciliterende rol vraagt om aandacht, nauwgezet beleid uitvoeren en contact. In de afgelopen periode, waarin het economisch minder goed is gegaan met vele bedrijven, hebben wij ons sponsorbestand goed op peil kunnen houden en sinds vorig jaar enorm weten uit te bouwen. ik vind het fantastisch om daaraan een bijdrage te leveren en daarmee de vele clubleden te faciliteren in het plezier wat zij elke week beleven. 
In het dagelijks leven coach ik mensen om het beste uit zichzelf te halen, zowel op het werk als thuis. Met passie draag ik bij aan het ontwikkelen van persoonlijk leiderschap. Leiderschap maakt groei mogelijk. Leven vanuit de eigen, authentieke kwaliteiten is voor iedereen beschikbaar, mits we daar zelf naar op zoek gaan. Ik sta voor het bijdragen aan het laten groeien van het menselijk potentieel. Voor authentiek persoonlijk leiderschap en leven vanuit je kracht; voor iedereen!
 
Op mijn blogsite www.dirkbader.nl lees je meer. 

William3
William3

William van Rijn

William van Rijn is actief sporter (voetbal, golf, hardlopen, tennis) en heeft een passie voor software en marketing. Na enkele jaren actief te zijn geweest als ondernemer, werkt hij nu bij AllUnited. Een bedrijf dat software levert voor verenigingen waarin ze alle processen op hun sportvereniging kunnen integreren. Denk aan ledenadministratie, financiële administratie, boekhouding, volledige website, communicatie, evenementen, wedstrijden, sponsoring, narrowcasting, en een verenigingsApp. Hij is dagelijks in gesprek met partners die “zijn” verenigingen verder kunnen helpen en komt graag op verenigingen om te kijken welke zaken er spelen. De digitale revolutie van de sport is een fantastische  wereld waarin we nog lang het eind niet in zicht hebben. De meest coole apps, de meest geavanceerde track en tracking methodes en video's gaan een grote rol spelen. 

Sponsortje rick aarsman
Sponsortje rick aarsman

Rick Aarsman

Rick Aarsman is al jaren actief in de sportmarkt. Als eigenaar van eGoals helpt hij de sportbranche en het (met name lokale) MKB om online te scoren. Daarnaast is Rick werkzaam als Marketing Consultant bij Hidden Profits, waarbij hij fitnessclubs in Nederland, België en UK helpt om toprendement uit Internet te halen.

Voorheen heeft Rick diverse marketing- en salesfuncties gehad bij Insight (IT), Euro-Sportring (Internationale voetbal- en handbaltoernooien) en Zuiver Amsterdam (Spa, Sport en Hotel) en heeft hij stage gelopen bij FC Utrecht (Betaald Voetbal Organisatie). "Het is mijn passie om sport en business met elkaar te combineren door middel van sportmarketing en sponsoring. De Online Marketing is hierbij inmiddels essentieel, maar ik zie dat hier nog veel te verbeteren is. Ik wil met mijn blogs de lezers vooral inspireren op het gebied van Online Marketing, zodat ze hier het optimale rendement uit kunnen halen. Verder volg ik met grote interesse wat er in- en om het huidige voetbal in binnen- en buitenland gebeurd en ben ik een groot sportfan. In mijn vrije tijd ben ik vooral bezig met voetballen en probeer ik mijn club te helpen aan meer sponsorinkomsten." Meer weten? Volg Rick op Twitter of maak een connectie op Linkedin. 

Sponsortje foto1
Sponsortje foto1

Gideon Tailleur

Gideon Tailleur is ondernemer en passievolle marketeer voor zijn bedrijf Business Tailors, daarnaast heeft hij het begrip fundraising omgetoverd tot FUNraising. Vier maanden lang heeft hij zichzelf vrijwillig aangeboden als marketeer aan bedrijven in ruil voor een donatie aan War Child. Daarvoor bedacht hij dan een ludieke actie met als einddoel de Kilimanjaro te beklimmen voor War Child. Het project was genaamd Klimmenaardaaro.

 

Femke nac
Femke nac

Femke Roest

Femke heeft na het afronden van haar Executive MBA Sportmanagement onderzoeks- en adviesbureau Sports Intelligence opgericht. Daarnaast is ze werkzaam als Sr. Research Consultant Sport bij onderzoeksbureau Centron. Femke is gespecialiseerd in sportonderzoek, zoals een waardebepaling van een sponsorpropositie, klant- en fanbase onderzoek en sponsoreffectonderzoek. Verder is ze is een groot sportliefhebber en heeft een sterke interesse in social media en fan engagement.

Sponsortje kevin benning   pasfoto
Sponsortje kevin benning   pasfoto

Kevin Benning

Tennis is mijn passie! Op dit moment (mei 2015) ben ik de nummer 83 van Nederland in het enkelspel en de nummer 19 in de dubbel. In 2014 speelde ik de finale van het Nederlands Kampioenschap in het dubbelspel. Ik speel zowel Nationaal als Internationaal. In 2013 stond ik 1369 van de wereld in het dubbelspel met 8 ATP punten. Sinds 2011 combineer ik mijn fulltime tennis met een HBO-studie Sport, Economie en Communicatie (SPECO) aan de Johan Cruyff University Tilburg. De planning is om in het voorjaar 2016 klaar te zijn met mijn studie. Dan wil ik verder gaan met ‘het maximale’ uit mijn tennis te halen, namelijk ervaren welke ATP Ranking ik kan behalen. Om mijn doel te kunnen behalen, ben ik mezelf op een zo goed mogelijke manier aan het profileren. Zelf als tennisser ben ik dus ook ongelooflijk hard bezig om sponsoren te werven. Mijn persoonlijke ervaringen als topsporter in combinatie met de kennis van mijn studie wil ik dus graag met u delen!

Op mijn website www.kevinbenningtennis.nl kunt u nog meer informatie over mij vinden. Via mijn Twitter @KBenningTennis  en mijn Flickr pagina kunt u me zo actueel mogelijk volgen.

Marije bouwknegt
Marije bouwknegt

Marije Bouwknegt

Projectmanager bij 2Basics Breedtesport & Marketing in Haarlem. Gespecialiseerd in maatschappelijke sponsoring en breedtesportmarketing voor merken, sportbonden en overheden. Projectleider van Penningmeester van het Jaar campagne. Een goed voorbeeld van maatschappelijke sportsponsoring. Daarnaast fanatiek (beach)volleybalster.

Ro ten seldam
Ro ten seldam

Ro ten Seldam

“The story you tell is the product you sell”

Fan-tastisch! Beleveniscommunicatie helpt organisaties bij het behalen van hun commerciële doelstelling. Fan-tastisch! zet hierbij de ‘P’ van Passie in als extra wapen om van potentiële klanten Fans te maken.

Fan-tastisch! is een intitiatief van Ro ten Seldam (’66). Ro heeft een brede marketingcommunicatie ervaring opgedaan aan zowel de media-, bureau-, bonds-, klant- als propositiezijde, waarbij hij al doende zich heeft gespecialiseerd in het medium Sponsoring (in de breedste zin van het woord).

De dienstverlening van Fan-tastisch! bestaat o.a. uit: sponsorwervingstrainingen, sponsoractivatie workshops en projectmanagement / consultancy.

Unnamed %282%29
Unnamed %282%29

Astrid de Craen - van der Hulst

Sinds 2005 werk ik als zelfstandig ondernemer in communicatie & coaching: decommunicatiecraen. Mijn eigen winkeltje heeft er altijd in gezeten. Waarom? Ik voel een sterke behoefte een eigen invulling te geven aan mijn werkzame leven en mijn communicatievak. De afgelopen tien jaar heb ik uiteenlopende opdrachtgevers kunnen helpen met een verscheidenheid aan uitdagingen, kleurrijke mensen ontmoet en veel plezier beleefd aan het ondernemen. In 2014 heb ik mijn manier van werken laten registreren: comdenken®

Mijn expertise richt zich vooral op communicatiecoaching, corporate communicatie, PR & Mediarelaties, reputatiemanagement en sponsorvraagstukken. Zo heb ik bij ABN AMRO in de keuken kunnen kijken toen de bank sponsor was van de Volvo Ocean Race en ben ik intensief betrokken geweest bij het hoofdsponsorschap van Fortis Bank Nederland van de Amsterdam International Fashion Week. Om sponsoraanvragen objectief te kunnen beoordelen, heb ik de business balance score card van Kaplan en Norton gebuikt en omgevormd naar de vier meest belangrijke elementen van sponsoring (financieel, intern, innovatie en klant). Je kunt deze aspecten vervolgens koppelen aan de missie, visie en het reputatiebeleid van een organisatie. Op die manier kunnen zowel de sponsor als de gesponsorde partij meer rendement halen uit de samenwerking.

Als externe adviseur en onafhankelijke buitenstaander verbind ik communicatievraagstukken met de dynamiek van de organisatie, de rol die het individu heeft en de kracht van de persoonlijkheid.

Ik vind het belangrijk ieders eigen aardigheden op waarde te schatten. Of die persoon nu medestander, tegenstander, sympathisant of criticus is. De belangen van alle partijen zijn van invloed en door vertrouwen te geven, ontstaat ruimte. Het gaat mij niet om winnen of verliezen, maar om duurzaamheid. Zowel in relaties als succes.

2014mike001a
2014mike001a

Mike van Velzen

“Mijn ervaring bij Breda Future heeft nog maar eens bevestigd wat mijn passie is: mensen bij elkaar brengen in een (top)sportomgeving. De nieuwe ideeën die ontstaan als je gemeenten, maatschappelijk betrokken organisaties en bedrijfsleven met elkaar verbindt, díe dynamiek, daar ga ik voor. Matches maken waardoor het totale ’sportplan’ naar een hoger niveau wordt getild, dat is waar Sport76 voor staat. Denk hierbij aan sportevenementen, maar ook aan gemeentelijk beleid of het echte topsportklimaat verbeteren. Met als realistische doel: een absolute win-win voor alle betrokken partijen.”

Gooi het balletje maar eens op: Sport76.nl  Twitter @sport76_nl  LinkedIn: Mike van Velzen

Ozo34pxe
Ozo34pxe

Kim de Wild

Kim de Wild, wild van volleybal, sportmarketing en schrijven. Studeerde SPECO Sport & Marketing/Mangement aan de Fontys Economische Hogeschool te Tilburg. Schreef haar scriptie over het talentenplan FUNdament van de PSV Jeugdopleiding. Is in haar vrije tijd libero van beroep: de enige positie in het volleybalveld waar geen minimale lengte van 1.85m vereist is. Bij Peelpush Dames 1 verdedigt ze in de Eredivisie het Limburgse blauw-geel en is buiten het veld verantwoordelijk voor de wedstrijdverslagen. Heeft bovendien een gruwelijke hekel aan verliezen en droomt daarom van het Landskampioenschap. Is op Twitter te volgen via @kimdewild93 en blogt haar vingers blauw op www.voorhetblog.com. Over blauwe vingers en duimpjes gesproken… Zie de Facebookpagina van Peelpush Dames 1.

Img 4785
Img 4785

Etienne Verhoeff en Kyra van Leeuwen

Etienne Verhoeff en Kyra van Leeuwen hebben beide ruime ervaring in het verenigingsleven. Verhoeff is naast sportjournalist ook als workshopleider actief in de sportwereld. Hij geeft communicatie-, presentatie- en organisatietrainingen. Van Leeuwen is naast professioneel golfster jarenlang actief geweest in het verenigingsleven en geeft momenteel trainingen in het bedrijfsleven. Samen zijn ze eigenaar van het bedrijf Start2Create, waarbij trajecten over gastvrijheid op de sportvereniging (www.welkomdeopclub.nl) of sportsponsoring worden aangeboden. Voor meer informatie kijk je op www.start2create.nl.

Foto danny rijnhout
Foto danny rijnhout

Danny Rijnhout

Kan niet bestaat niet, als je gelooft in jezelf kan je alles. Dit is het “motto” van Danny Rijnhout, oprichter van Rijnhout Sportconsultancy. Als adviesbureau helpen zij ondernemers, bestuurders en vrijwilligers bij het in de markt zetten van hun club richting potentiële leden en sponsoren. Het oprichten van een adviesbureau is voortgekomen uit de reis die oprichter Danny Rijnhout afgelopen 15 jaar heeft gemaakt. Afgelopen jaren heeft hij gewerkt als onder andere fitnessmanager, verenigingsadviseur en sportmarketeer. Al deze ervaringen komen samen in de diensten die het bureau aanbiedt. Hierdoor kijken zij met een brede blik naar de sportbranche. Meer weten over Rijnhout Sportconsultancy bekijk dan hun website via www.rijnhoutsportconsultancy.nl.

F50493ec79e1e86bb979a9bff2302721
F50493ec79e1e86bb979a9bff2302721

Sponsortje

Sponsortje maakt het vinden van een sponsor simpel! Het zoeken en vinden van een sponsor begint bij Sponsortje.nl. Hiervoor heeft Sponsortje diverse diensten ontwikkeld. In de sponsordatabase vind je snel en gemakkelijk potentiele sponsoren uit geheel Nederland. Op het blog schrijven sponsorexperts,professionals, vrijwilligers en studenten inhoudelijke artikelen en blogs om jou succesvoller te maken in sponsoring. Ook heeft Sponsortje voor jou relevante sponsoracties en mogelijkheden geselecteerd om meer inkomsten te genereren voor jouw vereniging, stichting of ander soort initiatiief. En we hebben zelf sponsortips beschreven in een overzicht op het gebied van sponsorwerving tot aan het onderhouden van een sponsorrelatie. Uiteraard volgt er meer, dus houd ons daarom via social media in de gaten om op de hoogte te blijven.

Rowin bouwmeester blogger sponsortje
Rowin bouwmeester blogger sponsortje

Rowin Bouwmeester

Rowin Bouwmeester is medeoprichter van Sports Consultancy, een adviesbureau dat sportverenigingen ondersteunt bij het maken van een moderne en professionele denkslag op het gebied van o.a. clubbeleid, vrijwilligersmanagement, marketingcommunicatie, evenementen en natuurlijk sponsoring. Op de bedrijfswebsite verschijnt tweewekelijks een column van zijn hand over de wondere wereld van de sportverenigingen. Rowin is afgestudeerd Sportmanager en volgt momenteel de ‘Master in Sports Management’ op het Johan Cruyff Institute. Hiernaast is hij parttime werkzaam voor sportmarketingbureau SportsGen.  

Sponsortje mathijs van druten
Sponsortje mathijs van druten

Mathijs van Druten

Mathijs van Druten is ondernemer en subsidieadviseur. Via zijn bedrijf, Subsidiebureau Nederland, adviseert hij (sport)organisaties over de wijze waarop zij hun subsidiekansen kunnen vergroten. Daarnaast biedt hij begeleiding gedurende het gehele subsidietraject, van het opstellen van de aanvraag tot en met het opstellen van de einddeclaratie. Deze werkzaamheden kunnen meestal op basis van no-cure, no-pay worden verzorgd. Aangezien Mathijs zelf fanatiek sporter is en sportverenigingen een warm hart toedraagt, steunt hij zijn klanten graag door middel van sponsoring.

Fred van duijvenbode
Fred van duijvenbode

Fred van Duijvenbode

Ik ben Fred van Duijvenbode, zeven jaar actief in het Rotterdamse als Marketingmanager bij Rotterdam Topsport. Voorheen werkzaam bij de Kamer van Koophandel in marketing en communicatie. Mijn passie is om sport en business zo met elkaar te verbinden dat iedereen er blij van wordt. De 90 aangesloten sponsorrelaties van onze organisatie verrassen met onvergetelijke momenten, ontmoetingen met de juiste ondernemers creëren op toplocaties én legendarische belevenissen verzorgen tijdens de vele grote sportevents in de stad. Deze stad heeft sport in zijn bloed en ik ben er trots op om dat bloed sneller te laten stromen. Hobby’s: golf, running, duiken en skiën.

Rick vechel sponsortje
Rick vechel sponsortje

Rick Vechel

Rick Vechel heeft een grote passie voor cultureel sociaal werk. In 2014 heeft zijn Bachelor of Social Work afgerond. Binnen zijn opleiding heeft hij zich gericht op het cultureel sociaal ondernemerschap, teamwork, organisatiestructuren en coaching. Maar juist daarbuiten… Vleesgeworden Enthousiasme. Vanuit Vechel Ventures richt hij zich op freelance werk in het sociale en culturele werkveld, waaronder het ondersteunen van talenteducatie en culturele organisaties in Midden-Limburg.  Juist bij de ondersteuning van menig project heeft Rick veel gewerkt met fondsenwerving (van lokale sponsordeals tot en met Europese subsidieverzoeken) op verschillende gebieden.
In zijn vrije tijd is Rick bassist – de hobby die ervoor zorgde dat zijn culturele en sociale hart is gaan kloppen. Daarnaast heeft hij ook ergens rustige uren, waarin hij graag met zijn neus in de boeken zit of lekker geniet van optredende bands in menig concertzaal of festival!

Last communicatie  6
Last communicatie  6

Gerko Last

Gerko Last is een ervaren fondsenwerver, communicator en journalist. Hij helpt organisaties, met name goede doelen, met het verbeteren van hun fondsenwerving en communicatie richting particulieren, bedrijven en vermogensfondsen. Meer info en een lijst met klanten is te vinden op www.lastcommunicatie.nl.

Wouter feil dronten
Wouter feil dronten

Wouter Feil

Wouter Feil studeert Technische Bestuurskunde en heeft een passie voor voetballen. Wouter is verantwoordelijk voor het aanboren van nieuwe sponsorrelaties en het onderhouden van deze relaties om het project, de Nuon Solar Challenge, te realiseren. Dit doet hij met zijn doorzettingsvermogen en initiatiefrijke en sociale karakter, in de hoop om zijn soft skills verder te ontwikkelen. Als oud-wedstrijdroeier is hij er op gebrand ook dit jaar te winnen en de wereldbeker weer mee terug te nemen naar Nederland!

Ingrid bannink van doorn
Ingrid bannink van doorn

Ingrid Bannink-van Doorn

Ingrid werkt sinds 2008 als professioneel coach, organisatie- en teamcoach en trainer bij Bannink Coaching & Consultancy, haar  eigen bedrijf www.banninkcoaching.nl gevestigd in Leiden.  Hiervoor heeft zij 20 jaar lang leiding gegeven aan een verscheidenheid aan afdelingen; van communicatie-afdelingen  tot grote front-office afdelingen van meer dan 150 medewerkers. In deze functies heeft zij veel ervaring opgedaan met het coachen van mensen en teams, adviseren van organisaties en het geven van workshops en trainingen. Momentee

Ingrid vindt het belangrijk dat mensen in hun professionele omgeving op een ontspannen en doelgerichte manier kunnen werken aan hun persoonlijke doelen en die van het team en de organisatie.  Met haar oprechte betrokkenheid, empathisch vermogen en resultaatgerichtheid begeleidt zij mensen, teams en organisaties met hun persoonlijke en professionele groei naar meer plezier, zelfvertrouwen en succes in hun werk om hun doelen te halen.

Het resultaat hiervan is dat ze effectiever functioneren, communiceren, samenwerken en leidinggeven in hun werk, hun persoonlijke en professionele doelen halen en genieten van het proces ernaar toe!

Photologix ilonka1 warmere kleur
Photologix ilonka1 warmere kleur

Ilonka Coenraad

Als interim adviseur en manager marketing & communicatie werkt Ilonka Coenraad via The Blue Energy Company  in allerlei soorten organisaties. Tot 2007 werkte zij bij de ING in verschillende rollen als adviseur en teamleider bij onder meer Postbank, ING Bank en Nationale Nederlanden. Als zelfstandig ondernemer is zij zowel bij Naturalis, KLM, als Het Scheepvaartmuseum als afdelingshoofd, projectleider en/of adviseur betrokken geweest bij het opzetten en onderhouden van samenwerkingen tussen organisaties.

Ilonka beweegt zich graag in de 'tussenruimte' en in veranderende omgevingen waar nieuwe initiatieven vorm krijgen, om verbindingen te leggen en waarde te creëren. Het gebied tussen commerciële en not-for-profit organisaties is op dit moment zo’n omgeving. De komende jaren gaan hier veel samenwerkingen ontstaan. De manier waarop we naar de wereld kijken is aan het veranderen, nieuwe inzichten over waarden zijn noodzakelijk.  Het denken over commercieel en niet-commercieel als  verschillende gescheiden werelden verandert mee en dat zorgt voor nieuwe mogelijkheden. 

Susanne herberichs %282%29
Susanne herberichs %282%29

Susanne Herberichs

Sportmarketeer bij SportsGen sportmarketing. Gespecialiseerd in ROI-vraagstukken, sponsorcases en het schrijven van bid books. Daarnaast projectleider van de Homeless World Cup 2015 in Amsterdam. Altijd actief bezig met en geïnteresseerd in verschillende sporten.

Maartjelieke
Maartjelieke

Lieke Brom & Maartje van Hoorn

Dit blog is geschreven door Lieke Brom (links) en Maartje van Hoorn (rechts), stagiaire marketing en communicatie en communicatiemedewerkster bij Mobillion, specialist in online fondsenwerving. Mobillion biedt organisaties innovatieve manieren om online fondsen te werven en een netwerk van betrokken supporters en donateurs op te bouwen. Mobillion helpt inmiddels al meer dan 25 organisaties met online fondsenwerving, zoals Stichting Spieren voor Spieren, Stichting ALS, Rijksuniversiteit Groningen en Vogelbescherming Nederland. Voor sportverenigingen biedt Mobillion Steundeclub.nl. Op www.steundeclub.nl kan een sportvereniging zijn eigen crowdfunding website aanmaken. Met behulp van deze hippe manier van het verkrijgen van extra inkomsten en het financieren van projecten kunnen clubs mooie sportdromen realiseren.

Unnamed
Unnamed

Jos van Drogen

Jos van Drogen is adviseur marketing en communicatie. Hij is daarnaast mede-eigenaar van Personal Touch Media: Een video productiebedrijf dat o.a. video’s maakt voor crowdfundingprojecten.

Emile
Emile

Emile Timmers

Ondernemer. Mede-oprichter van SproutFund, een crowdfunding platform voor evenementen. Adviseur op het gebied van crowdfunding. Geintresseerd in creatieve marketing en social media marketing. Mede-oprichter van Bandsalive, een intiatief dat poppodia, bands en fans met elkaar verbindt.

Foto arnout luitse
Foto arnout luitse

Arnout Luitse

Sinds 2009 ben is Arnout Luitse actief op het gebied van sponsorwerving & -beheer. Sinds die tijd heeft hij meerdere verenigingen ondersteund in het opzetten en uitvoeren van het sponsorbeleid en daarnaast heeft hij de online sponsortool www.sponsit.nl opgezet. Sinds de lancering van Sponsit hebben al meer dan 1500 verenigingen een account aangemaakt. ‘Ik hoop, door het delen van mijn kennis en ervaringen op het blog van Sponsortje, jullie te inspireren en verder te helpen met de sponsoring op de vereniging.’