Press enter to see results or esc to cancel.

Hoe je Event-marketing voor jouw sponsorwerving kan laten werken
Ro ten seldam Ro ten Seldam in Sponsorwerving   11 februari 2016
 

Hoe je Event-marketing voor jouw sponsorwerving kan laten werken

Natuurlijk, als organisator van een sportevenement, van de Sinterklaasintocht, van het jaarlijkse school-uitje of het jubileumfeest van de stichting of vereniging zijn we allemaal wel een beetje bekend met de kracht van een evenement ook als marketingmiddel.In deze blog pleit ik er voor om evenementen in te zetten voor sponsorwerving!

Lees meer
Hoe je Fan-marketing voor jouw sponsorwerving kan laten werken
Ro ten seldam Ro ten Seldam in Sponsorwerving   12 september 2015
 

Hoe je Fan-marketing voor jouw sponsorwerving kan laten werken

Als belevenismarketeer wordt ik geïnspireerd door mooie sponsoringcases. Door het internet kom je geregeld hele fraaie (en ook minder geslaagde) activaties tegen. Een oneindige bron van inspiratie.

Lees meer
Fan-marketing ook goed voor je sponsorpropositie?
Ro ten seldam Ro ten Seldam in Sponsorrelatie   5 augustus 2015
 

Fan-marketing ook goed voor je sponsorpropositie?

Bijna ieder propositie die ik ken vraagt naar een actieve sponsorwerver om extra geld binnen te halen. Frisse jonge honden gaan als een dolle bellen en mailen om potentials te bewerken. Dit terwijl veelal nog niet is voldaan aan de belangrijkste voorwaarden; een gedegen organisatie en vooral een goede lange termijn strategie. Voor de korte termijn is het mijn inziens verstandiger om eerst eens goed investeren in relatiemanagement. Want voor elke propositie zit hier de meeste kansen!

Lees meer
Hoe Sinterklaas helpt bij uw sponsorcase
Ro ten seldam Ro ten Seldam in Sponsorwerving   2 juni 2015
 

Hoe Sinterklaas helpt bij uw sponsorcase

Al jaren stijgen de winkelverkopen van begin november tot pakjesavond op 5 december tot het jaarlijkse hoogtepunt. Op de diverse verlanglijstjes staat allang niet meer alleen een chocoladeletter of een springtouw. ‘Sinterklaas’ shopt zich suf om de diverse cadeautjes (van klein naar heel groot) bij elkaar te sprokkelen. Waarom? Vanwege de invloed van een heel sterk verhaal en de daarbij behorende emoties, in dit geval; het overweldigende enthousiasme van de kids rondom dit fenomeen. Ik denk dat niemand in Nederland meer fans heeft dan Sinterklaas! Miljoenen kinderen (en hun ouders en grootouders) worden vermaakt door dit huzarenstukje storytelling. En de gehele Nederlandse economie..... die vaart er wel bij!

Lees meer
Zakelijke zeilers en zeilende zakenlui
Ro ten seldam Ro ten Seldam in Sponsorrelatie   7 mei 2015
 

Zakelijke zeilers en zeilende zakenlui

Ofwel: Hoe een reisboek u -direct en indirect- kan helpen bij effectieve sponsorwerving.

“Welk boek zal ik eens meenemen op mijn reisje naar Abu Dhabi?” Ik hoefde hier niet lang over na te denken; ‘Tussen Bank en Schip’ van Emile van Outeren.

Hoewel het boek al een aantal jaren oud is en de wereld nogal is veranderd, staan er voor een sponsorwervingsmarketeer hele nuttige tips in. Je moet ze soms tussen de regels wel even zoeken, want het is een roman en geen ‘sponsoring voor dummy’s’-leerboek. Ik heb er kriskras een aantal voor u geselecteerd en ze gecategoriseerd. Doe er je voordeel mee bij je wervingscampagne.

Lees meer
“Werk in uitvoering”
Ro ten seldam Ro ten Seldam in Sponsorwerving   30 maart 2015
 

“Werk in uitvoering”

Wellicht vreemd om van mij –als ambassadeur van het medium sponsoring- te vernemen, maar Sponsoring is echt geen wondermiddel. Echter; met de juiste inzet, creativiteit, strategie en organisatie heb je wel één van de meest effectieve én onderscheidende marketingcommunicatie middelen die een bedrijf zich kan wensen! Vergeet daarbij niet dat het inzetten van sponsoring niet vanzelf gaat, het efficiënt maken hard werken is en dat het een lange adem vergt!

 

Lees meer
Ro ten seldam
Ro ten seldam

Ro ten Seldam

“The story you tell is the product you sell”

Fan-tastisch! Beleveniscommunicatie helpt organisaties bij het behalen van hun commerciële doelstelling. Fan-tastisch! zet hierbij de ‘P’ van Passie in als extra wapen om van potentiële klanten Fans te maken.

Fan-tastisch! is een intitiatief van Ro ten Seldam (’66). Ro heeft een brede marketingcommunicatie ervaring opgedaan aan zowel de media-, bureau-, bonds-, klant- als propositiezijde, waarbij hij al doende zich heeft gespecialiseerd in het medium Sponsoring (in de breedste zin van het woord).

De dienstverlening van Fan-tastisch! bestaat o.a. uit: sponsorwervingstrainingen, sponsoractivatie workshops en projectmanagement / consultancy.