Press enter to see results or esc to cancel.

Sponsoring voor Sportverenigingen: de acquisitiefase
Rowin bouwmeester blogger sponsortje Rowin Bouwmeester in Sponsorwerving   10 april 2016
 

Sponsoring voor Sportverenigingen: de acquisitiefase

Sponsoring hoort bij de vijf belangrijkste inkomstenbronnen voor sportverenigingen en de belangrijkheid wordt door nagenoeg iedere club erkent. Bij Sports Consultancy bemerken we echter vaak een gebrek aan creativiteit en moderne strategieën binnen besturen en commissies. In mijn kennismakingsblog kondigde ik daarom een vierdelige serie aan waarin ik het sponsortraject voor verenigingen stap voor stap doorloop. Kritisch en voorzien van eigen visie. Natuurlijk zullen handige tips en handvatten voor de sportbestuurder niet ontbreken. Iedere maand belicht ik een nieuwe fase uit het traject. Eerder behandelde ik fase 1: de inventarisatiefase en fase 2: de propositiefase. Deze blog gaat over fase 3: de acquisitiefase.

Lees meer
Sponsoring voor sportverenigingen : de propositiefase
Rowin bouwmeester blogger sponsortje Rowin Bouwmeester in Sponsorwerving   28 februari 2016
 

Sponsoring voor sportverenigingen : de propositiefase

Sponsoring hoort bij de vijf belangrijkste inkomstenbronnen voor sportverenigingen en de belangrijkheid wordt door nagenoeg iedere club erkent. Bij Sports Consultancy bemerken we echter vaak een gebrek aan creativiteit en moderne strategieën binnen besturen en commissies. In mijn kennismakingsblog kondigde ik daarom een vierdelige serie aan waarin ik het sponsortraject voor verenigingen stap voor stap doorloop. Kritisch en voorzien van eigen visie. Natuurlijk zullen handige tips en handvatten voor de sportbestuurder niet ontbreken. Iedere maand belicht ik een nieuwe fase uit het traject. Vorig maand behandelde ik fase 1: de inventarisatiefase. Nu is het tijd voor fase 2: de propositiefase.   

Lees meer
Sponsoring voor Sportverenigingen: De inventarisatiefase
Rowin bouwmeester blogger sponsortje Rowin Bouwmeester in Sponsorwerving   31 januari 2016
 

Sponsoring voor Sportverenigingen: De inventarisatiefase

Sponsoring hoort bij de vijf belangrijkste inkomstenbronnen voor sportverenigingen en de belangrijkheid wordt door nagenoeg iedere club erkent. Bij Sports Consultancy bemerken we echter vaak een gebrek aan creativiteit en moderne strategieën binnen besturen en commissies. In mijn kennismakingsblog kondigde ik daarom een vierdelige serie aan waarin ik het sponsortraject voor verenigingen stap voor stap doorloop. Kritisch en voorzien van eigen visie. Natuurlijk zullen handige tips en handvatten voor de sportbestuurder niet ontbreken. Iedere maand belicht ik een nieuwe fase uit het traject, te beginnen met fase 1: de inventarisatiefase.

Lees meer
Even voorstellen: Gastblogger Rowin Bouwmeester
Rowin bouwmeester blogger sponsortje Rowin Bouwmeester in Sponsorwerving   3 januari 2016
 

Even voorstellen: Gastblogger Rowin Bouwmeester

Even voorstellen, Ik ben Rowin Bouwmeester, medeoprichter van Sports Consultancy. Tijdens het tweede jaar van mijn studie Sportmanagement besloot ik samen met een medestudent om een eigen bedrijfje te starten. Als studeren mij namelijk iets geleerd heeft is het wel dat je veelvuldig je horizon moet verbreden en de grens tussen theorie en praktijk zelf moet verkennen. Met een eigen bedrijf dacht ik hier effectief invulling aan te kunnen geven en creëerde ik tevens de mogelijkheid om te ontdekken of de levensstijl van een ondernemer mij zou passen. En zo kwam het dat mijn compagnon en ik elkaar, bijna twee jaar geleden, na een zenuwachtig bezoek aan de Kamer van Koophandel, officieel de hand schudde. Klaar voor een mooi avontuur!

Lees meer
Rowin bouwmeester blogger sponsortje
Rowin bouwmeester blogger sponsortje

Rowin Bouwmeester

Rowin Bouwmeester is medeoprichter van Sports Consultancy, een adviesbureau dat sportverenigingen ondersteunt bij het maken van een moderne en professionele denkslag op het gebied van o.a. clubbeleid, vrijwilligersmanagement, marketingcommunicatie, evenementen en natuurlijk sponsoring. Op de bedrijfswebsite verschijnt tweewekelijks een column van zijn hand over de wondere wereld van de sportverenigingen. Rowin is afgestudeerd Sportmanager en volgt momenteel de ‘Master in Sports Management’ op het Johan Cruyff Institute. Hiernaast is hij parttime werkzaam voor sportmarketingbureau SportsGen.