Press enter to see results or esc to cancel.

Sponsoring voor Sportverenigingen: de acquisitiefase
Rowin bouwmeester blogger sponsortje Rowin Bouwmeester in Sponsorwerving   10 april 2016
 

Sponsoring voor Sportverenigingen: de acquisitiefase

Sponsoring hoort bij de vijf belangrijkste inkomstenbronnen voor sportverenigingen en de belangrijkheid wordt door nagenoeg iedere club erkent. Bij Sports Consultancy bemerken we echter vaak een gebrek aan creativiteit en moderne strategieën binnen besturen en commissies. In mijn kennismakingsblog kondigde ik daarom een vierdelige serie aan waarin ik het sponsortraject voor verenigingen stap voor stap doorloop. Kritisch en voorzien van eigen visie. Natuurlijk zullen handige tips en handvatten voor de sportbestuurder niet ontbreken. Iedere maand belicht ik een nieuwe fase uit het traject. Eerder behandelde ik fase 1: de inventarisatiefase en fase 2: de propositiefase. Deze blog gaat over fase 3: de acquisitiefase.

Lees meer
WOW! Met een sponsor 'wish list' meer sponsors voor de lange termijn
Dirkbader foto auteur Dirk Bader in Sponsorwerving   3 maart 2016
 

WOW! Met een sponsor 'wish list' meer sponsors voor de lange termijn

Als bestuurslid van een voetbalclub komt er heel veel op je af. Toen ik 2,5 jaar geleden begon binnen met portefeuille Commerciële Zaken binnen FC Lisse, had ik (achteraf gezien) geen idee waar ik instapte. Los van het feit dat het zaterdag 1 elftal op topklasse niveau speelt, zijn er ook nog ruim 1500 reactieve leden spelend, waaronder 650 jeugdspelers, een grote groepering senioren, een aantal veteranenteams en een behoorlijke zaalvoetbalcompetitie. Dit alles wordt in goede banen geleid door zo’n 300 vrijwilligers. En dan mag ik vanuit het bestuur Commerciële Zaken leiden. Ik kan je zeggen; een zeer dynamische en uitdagende klus. Voor vele bestuursleden in het algemeen is het een enorme valkuil om alles wat niet goed gaat, zelf te willen oplossen. Het verantwoordelijkheidsgevoel is groot want ja, voor de club doen we immers alles. Met als gevolg dat je voor je het weet bijna dag en nacht in de weer bent, met alle gevolgen van dien. 

Lees meer
Sponsoring voor sportverenigingen : de propositiefase
Rowin bouwmeester blogger sponsortje Rowin Bouwmeester in Sponsorwerving   28 februari 2016
 

Sponsoring voor sportverenigingen : de propositiefase

Sponsoring hoort bij de vijf belangrijkste inkomstenbronnen voor sportverenigingen en de belangrijkheid wordt door nagenoeg iedere club erkent. Bij Sports Consultancy bemerken we echter vaak een gebrek aan creativiteit en moderne strategieën binnen besturen en commissies. In mijn kennismakingsblog kondigde ik daarom een vierdelige serie aan waarin ik het sponsortraject voor verenigingen stap voor stap doorloop. Kritisch en voorzien van eigen visie. Natuurlijk zullen handige tips en handvatten voor de sportbestuurder niet ontbreken. Iedere maand belicht ik een nieuwe fase uit het traject. Vorig maand behandelde ik fase 1: de inventarisatiefase. Nu is het tijd voor fase 2: de propositiefase.   

Lees meer
Hoe je Event-marketing voor jouw sponsorwerving kan laten werken
Ro ten seldam Ro ten Seldam in Sponsorwerving   11 februari 2016
 

Hoe je Event-marketing voor jouw sponsorwerving kan laten werken

Natuurlijk, als organisator van een sportevenement, van de Sinterklaasintocht, van het jaarlijkse school-uitje of het jubileumfeest van de stichting of vereniging zijn we allemaal wel een beetje bekend met de kracht van een evenement ook als marketingmiddel.In deze blog pleit ik er voor om evenementen in te zetten voor sponsorwerving!

Lees meer
Sponsoring is als een huwelijk: geven en nemen
Fred van duijvenbode Fred van Duijvenbode in Sponsorwerving   9 februari 2016
 

Sponsoring is als een huwelijk: geven en nemen

Deze week vond de onthulling plaats van een grote muursticker op de gevel van het Manhattan Hotel in Rotterdam. Richard Krajicek liet de aanwezige genodigden weten dat hij als directeur van het ABNAMRO World Tennis Tournament alweer toe is aan zijn 13e editie. Het bekendste tennistoernooi van Nederland opent voor de 43e keer haar deuren en dat zorgt doorgaans voor een goed gevuld Rotterdam Ahoy. Het event gaat al lang niet meer alleen over tennis: entertainment, topsport en de zakelijke markt vormen al jaren de succesvolle dobber waarop het evenement drijft.

Lees meer
Sponsoring voor Sportverenigingen: De inventarisatiefase
Rowin bouwmeester blogger sponsortje Rowin Bouwmeester in Sponsorwerving   31 januari 2016
 

Sponsoring voor Sportverenigingen: De inventarisatiefase

Sponsoring hoort bij de vijf belangrijkste inkomstenbronnen voor sportverenigingen en de belangrijkheid wordt door nagenoeg iedere club erkent. Bij Sports Consultancy bemerken we echter vaak een gebrek aan creativiteit en moderne strategieën binnen besturen en commissies. In mijn kennismakingsblog kondigde ik daarom een vierdelige serie aan waarin ik het sponsortraject voor verenigingen stap voor stap doorloop. Kritisch en voorzien van eigen visie. Natuurlijk zullen handige tips en handvatten voor de sportbestuurder niet ontbreken. Iedere maand belicht ik een nieuwe fase uit het traject, te beginnen met fase 1: de inventarisatiefase.

Lees meer
SPONSOREN GEZOCHT voor de Zwolse Grachtenrace
F50493ec79e1e86bb979a9bff2302721 Sponsortje in Sponsorverzoeken   31 januari 2016
 

SPONSOREN GEZOCHT voor de Zwolse Grachtenrace

De Zwolse Grachtenrace kan alleen maar georganiseerd worden als er voldoende financiële middelen zijn. Uiteraard ontvangen wij inschrijfgeld van de deelnemers maar dit is niet voldoende om de kosten te dekken. Sponsoring van bedrijven is daarom voor ons heel belangrijk. Wij moeten veel kosten maken voor bv. vergunningen, het plaatsen van tenten, tafels, stoelen, toiletten en douches.

Lees meer
Welkom in 2016 - Op naar succes!
Rick vechel sponsortje Rick Vechel in Sponsorwerving   21 januari 2016
 

Welkom in 2016 - Op naar succes!

De meeste van jullie zijn inmiddels al hard aan het werk. Althans, dat wens ik jullie allen toe (anders ben ik overigens erg geïnteresseerd waarvoor ik moet oppassen met nieuwjaar vieren). Vorig jaar hebben we het gehad over Ambassadeurs in verschillende vormen en maten. Dit jaar wil ik beginnen met, wat mij betreft, één van de meest belangrijke rode draden: waardes.

Lees meer
SPONSOR GEZOCHT voor SingelSwim Utrecht 2016
F50493ec79e1e86bb979a9bff2302721 Sponsortje in Sponsorverzoeken   14 januari 2016
 

SPONSOR GEZOCHT voor SingelSwim Utrecht 2016

De SingelSwim is een zwemuitdaging voor het Goede Doel: 1,2 of 2 km zwemmen in de singel van Utrecht. Het Goede Doel is geld ophalen voor onderzoek naar spierziekte in het algemeen en specifiek de ziekte FSHD, vooralsnog een relatief onbekende, maar ongeneeslijke en erfelijk overdraagbare spierziekte.

Dit jaar wordt op zondag 19 juni editie no. 2 gehouden. We hopen en verwachten zo'n 400 zwemmers. Het geld dat zij ophalen (we rekenen op verdubbeling t.o.v.  afgelopen jaar!) moet natuurlijk rechtstreeks naar het goede doel.  De organisatie van het evenement (ca €€ 50.000,-) moet volledig uit extern geld, ofwel sponsors, barterpartijen en of donateurs komen.

Lees meer
"Als je iets in je hoofd hebt en het graag wil bereiken. Ga er dan voor"
Fred van duijvenbode Fred van Duijvenbode in Sponsorwerving   12 januari 2016
 

"Als je iets in je hoofd hebt en het graag wil bereiken. Ga er dan voor"

Rotterdam Topsport bestaat 25 jaar. Burgervader Ahmed Aboutaleb werd in de laatste uitgave van het Rotterdam Topsportmagazine gevraagd naar zijn mooiste sportmoment van de afgelopen jaren. Voor de burgemeester bleek het Grand Depart van de Tour de France in 2010 zijn favoriete Rotterdamse sportmoment. De impact en PR voor de stad was gigantisch. In 2015 stond Rotterdam wederom in de spotlights met de Grand Passage van de Tour de France op de Coolsingel. 

Lees meer